Wprowadziliśmy do oferty rozwiązanie modernizacji lub wykonanie skrzyni podrusztowej kotła rusztowego. Wynalazek ten jest chroniony w Urzędzie Patentowym RP  nr PAT.225179 . W dobie racjonalizacji gospodarki energetycznej istotnym elementem jest dbanie o zmniejszenie strat spalania paliw w każdym punkcie powstawania. Pierwszym miejscem strat spalania paliw jest palenisko. Rozwiązanie powstało właśnie w celu zmniejszenia strat spalania a jednocześnie ma być rozwiązaniem prostym, stosunkowo niedrogim w wykonaniu i nieskomplikowanym w użytkowaniu. W obecnych konstrukcjach skrzyń podrusztowych stosuje się zasadę podziału skrzyni na strefy podmuchowe szczelnie oddzielone od siebie strefami uszczelniającymi w celu uzyskania możliwości dopasowania ilości powietrza do profilu zapotrzebowania na to powietrze. Dąży się do zabudowy dużej ilości stref w celu możliwie dobrego dopasowania profili zapotrzebowania na powietrze i dostarczanego powietrza podmuchowego (10-12). Każda ze stref posiada możliwość doprowadzenia regulowanej ilości powietrza.

Zwiększanie ilości stref powoduje:

Zalety:

  • lepsze dopasowanie profilu zapotrzebowania  powietrza do spalania i profilu dostarczania tego powietrza,
  • prace z niskim nadmiarem powietrza.

Wady:

  • znaczne podniesienie kosztów wykonania,
  • zwiększenie zużycia energii elektrycznej w celu zwiększenia ciśnienia powietrza w strefie
  • teoretyczne zmniejszenie osiąganych mocy z paleniska (poprzez powstanie stref (uszczelniających) o mniejszym dopływie powietrza niezbędnego do spalania co zmniejsza możliwości wydajności kotła poprzez ograniczenie ilości powietrza doprowadzone pod pokład rusztu w tym miejscu). Stosowane są dotychczas nawet rozwiązania, w których szerokość strefy „otwartej” jest równa szerokości strefy uszczelniającej a więc zmniejszony zostaje udział powierzchni rusztu czynnego o ok. 50%.

Oferowane przez Nas skrzynie nie mają tych wad pomimo podobnego do skrzyń wielostrefowych dopasowania profilu dostarczanego powietrza do jego zapotrzebowania. W rozwiązaniu oferowanym stosujemy podział na 3-7 stref szczelnie oddzielonych z podziałem strefy na podstrefy poprzez montaż w strefach elementów regulacyjnych. Przez wprowadzenie jednej (lub więcej) „przepustnicy” w skrzyni 5-strefowej uzyskujemy możliwość dopasowania profilu zadawanego powietrza do profilu powietrza niezbędnego jak w skrzyni 10- strefowej (lub więcej np. 15 strefowej) bez istnienia dodatkowych stref uszczelniających utrudniających spalanie paliwa (analogicznie w przypadku skrzyni siedmiostrefowej poprzez stosowanie tego rozwiązania uzyskujemy efekt skrzyni 14- nasto strefowej i więcej). Taki podział skrzyni podmuchowej poprawia znacznie możliwości sterowania ilością powietrza a jednocześnie nie posiada wady związanej z występowaniem stref uszczelniających.

Nasze skrzynie podmuchowe charakteryzują się w stosunku do skrzyń porównywalnych obecnie wykonywanych:

  • niską ceną,
  • większym wykorzystaniem możliwości pokładu rusztowego (większa moc w paliwie wynikająca z mniejszej ilości stref uszczelniających),
  • mniejsze ciśnienie powietrza w strefie w stosunku do innych rozwiązań – mniejsze przedmuchy powietrza przez uszczelnienia i przez powierzchnie niejednorodnego węgla,
  • mniejsze zużycie energii elektrycznej  wentylatorów podmuchowych (ze względu na niskie ciśnienie powietrza w strefach),
  • mniejsze miejscowe przegrzewanie rusztowin.